Ook weer naar school?

Help Ireen lesgeven!

Sinds de militaire lockdown (maart 2020) zijn de scholen in Roemenië niet meer open gegaan! Halverwege de maand september wordt er weer een voorzichtige start gemaakt met het nieuwe school seizoen. Sommige kinderen kregen online les. Kinderen uit kwetsbare en gediscrimineerde groepen hadden hier nauwelijks toegang toe en hebben zodoende al maanden geen onderwijs gekregen. Gelukkig zijn er mensen als Ireen die zich het lot van deze kinderen aantrekt en die wij mogen ondersteunen. Zij gaat samen met de leerkrachten van reguliere scholen de kinderen onderwijzen om hun kans op een diploma te vergroten! Help jij mee?

Kinderen uit kwetsbare en gediscrimineerde groepen hebben al maanden geen onderwijs gekregen!

Wat is er nodig?

De school en juffrouw beschikken niet over voldoende budget om goed les te kunnen geven. Kinderen worden zonder eten naar school gestuurd. Vaak met vieze kleding. Er zijn geen lesmaterialen (schriften, pennen, potloden, printpapier), geen toiletpapier, geen zeep, vrijwel niets naast een lokaal met tafels en stoelen.

Enkele indicaties van de kosten: Voor €6,25,- kan Ireen een uur les geven. Voor €50,- kan Ireen een dag les en huiswerkbegeleiding geven. Een warme maaltijd kost ongeveer €2,50,- per kind. Per maand kopen we voor €25,- aan zeep en toiletpapier. Per maand besteden we €75,- aan lesmateriaal. Een setje nieuwe kleding kost in een tweedehands winkel ongeveer €10,-. Een setje schoenen rond de €7,50,-

Doneer (via iDEAL)

Totaal: € -

*we gebruiken je e-mailadres alleen voor communicatie over donaties en informatie over de bestemming daarvan

Help Ireen helpen en wij beloven dat we je op de hoogte houden van de voortgang met verhalen, foto’s en wellicht zelfs video’s.

Help je mee? Doneer direct hierboven (iDEAL) of stel een maandelijkse gift in naar het rekeningnummer: NL51RABO0335794319 T.n.v.: Stichting Coming Home! gelabeld: ‘Ik help Ireen ‘.

Stichting Coming Home! heeft een ANBI status dus uw giften zijn aftrekbaar van de belasting.