Ervaren onderwijzer(es) gezocht in Nederland

Voor ons bestuur zijn we opzoek naar één of meerdere personen met ervaring in het onderwijs. Jouw passie voor onderwijs kunnen we gebruiken om het educatieproject verder te laten groeien.

Het educatieproject geeft kinderen met afstand tot regulier onderwijs in Roemenië een kans om alsnog kwalitatief goed onderwijs te ontvangen. Het gaat vooral om Roma/zigeuner kinderen in achterstandswijken. Dit doen we door te ondersteunen in reguliere klassen samen met de docenten van de school. We helpen met het maken van het (vele) huiswerk en voorzien de kinderen van lesmateriaal, kleding en een maaltijd.

Jij kan onze onderwijzeres bemoedigen en adviseren. Daarnaast kun je samen met onze projectleiders (Daan en Debora) nadenken over onderwijs methoden en samenwerkingsverbanden in Nederland. In Nederland is kennis en zijn methoden beschikbaar die in Roemenië geweldig toegepast kunnen worden. Deze kunnen als training worden aangeboden of we er is de mogelijkheid van een uitwisselingsproject. Daarbij kun jij onze Nederlandse achterban vanuit onderwijs perspectief op de hoogte houden over de voortgang van het project.

Als je dit bericht tot hier hebt gelezen. Dankjewel. Denk er eens over na. Kun je een paar uurtjes per maand inzetten om kinderen in Roemenië aan goed onderwijs te helpen? Juist dat is ontwikkelingswerk. De opgroeiende generatie onderwijzen om zo de cirkel van armoede proberen te doorbreken. In het geloof dat wat voor mensen onmogelijk lijkt, mogelijk is bij God.

Het lokale Coming Home team staat voor duurzame hulp en lange termijn projecten vanuit een christelijke basis. Daan en Debora werken en leven al meer dan 12 jaar in Roemenië. De huidige onderwijzeres heeft 20 jaar ervaring in het werken met Roma/zigeuner kinderen. Zij hebben jou nodig om in de toekomst dit mooie en kostbare werk te kunnen blijven doen.

Wellicht vind je jezelf niet geschikt maar ken je iemand in je omgeving die dat wel is… stuur dit bericht dan door naar hem of haar!

Wil je meer weten? Stuur een e-mailtje naar info@stichtingcominghome.nl of info@daan-debora.nl.