Bericht van zomerreisgroep

De zomerperiode is weer aangebroken waarin we met verschillende bezoekers van de programma’s op kamp gaan. Momenteel wordt het kinderkamp voorbereid door elf Nederlanders. Hieronder een berichtje van de jongste deelneemster die voor het eerst in Roemenië is.

We zijn nu voor de derde dag in Roemenië, ik wil jullie graag wat vertellen over de afgelopen dagen.

Dinsdag rond half 11 zijn we vanuit Krimpen a/d IJssel vertrokken naar het vliegveld in Eindhoven, dat verliep super goed. Op Eindhoven was het vooral veel wachten, in het vliegtuig was het voor sommigen best spannend, omdat zij nog niet eerder gevlogen hadden.
Eenmaal uit het vliegtuig, moesten we nog 2 uur reizen om in Targu Mures te komen. We reisden met een maxitaxi (personenbusje), dit was super leuk om mee te maken! We waren rond half 9 bij onze slaapplaats aangekomen, hebben onze koffers uitgepakt, een kamer uitgekozen en gingen heerlijk uit eten waar we ook zeker aan toe waren!
De volgende dag (woensdag) moesten we al vroeg op, en gingen we naar het inloophuis van de organisatie Coming Home. Daar hebben een aantal mensen boodschappen gedaan en andere deden mee met het inloopprogramma. Na de lunch vertrokken we naar Mureseni, dit is een enorm arme wijk met heel veel kinderen. Die kinderen hebben wij vermaakt, door middel van een sketch, het geven van eten en drinken en liederen gezongen. Iedereen vermaakte zich, de kinderen kregen constant aandacht van ons en de andere werknemers van Coming Home.

Donderdag ochtend moesten we ook al aardig vroeg uit de veren, rond half 9 vertrokken we weer naar het programmahuis en hebben ons daar voorbereid op het Mureseni programma, om half 11 gingen we naar Mureseni en hadden hetzelfde programma als de dag ervoor. `s Middags hebben we ons zoveel mogelijk proberen voor te bereiden op het kamp, rond 3 uur gingen we met z’n allen op bezoek bij de projectleiders Daan en Debora en daar hebben we met elkaar gegeten .