Reünies

Tijdens het bezoek dat Amber, Hein en Jean brachten hebben we onder andere een reünie georganiseerd met de jongeren waarmee Amber op kamp is geweest. Nou ja, jongeren, jong zijn ze nog wel, maar de meiden zijn inmiddels moeders. En de jongens zijn inmiddels kerels. Voor de gelegenheid hadden we ook Baba uitgenodigd. Zij heeft voorheen bij ons gewerkt en veel in deze jongeren geïnvesteerd. Het was leuk om elkaar te ontmoeten, om herinneringen op te halen, om foto’s en filmpjes terug te kijken.  Daarnaast organiseerden we ook een reünie met de mensen/jongeren van het eerste uur, de ‘straatkinderen’ zoals de meesten hen kennen. Samen met Eugen, waarmee we destijds kampen organiseerden voor deze jongeren. We spraken met elkaar af in een restaurant om met elkaar pizza te eten. Het is altijd afwachten wie er zullen komen. Maar uiteindelijk waren we toch met een leuke groep. Uiteraard met Ako. Een jongen die maar een jaar ouder is dan ik. Een jongen die psychische problemen heeft, vooral als hij alcohol op heeft, die vroeger lijm snoof en in zijn armen sneed als hij te veel gedronken had. Het was bemoedigend om te zien dat een aantal van hen inmiddels een stabiele situatie heeft, met werk en kinderen die naar school gaan.