Waar blijven de centen?

Grapje natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het als penningmeester goed is om een project een keer met eigen ogen te gaan zien en de sfeer en de (on)mogelijkheden een keer van dichtbij mee te maken waar Daan en Debora dagelijks mee te maken hebben. Daarom planden mijn vrouw en ik dit jaar onze vakantie met als bestemming Târgu Mureș in Roemenië, waar wij na een lange reis met een gehuurde camper aankwamen en gastvrij ontvangen werden door Daan, Debora en hun kinderen. Ook de ouders van Debora waren in Roemenië. We brachten het weekeinde samen door en bezochten de zondagse kerkdienst. Maandag waren we in de gelegenheid om een paar van de werkprojecten te bekijken. In de middag mochten we samen met de kinderen van een nieuwe groep zelfs nog even onze creativiteit botvieren en een klein beetje zien hoe de kinderen dit samenzijn met elkaar beleefden. We hebben gezien hoe het door u gedoneerde geld met veel liefde wordt omgezet in aandacht en medeleven met kinderen die dit anders nooit zouden krijgen. Uiteraard zijn er, ook in Roemenië, noodzakelijke kosten die gemaakt moeten worden, zoals huur van ruimte, gas, licht en water. Net als in ons rijke westen stijgen ook in Roemenië de kosten. Daarom zijn we dankbaar dat er inmiddels wat donateurs zijn die hun bijdrage wat verhoogd hebben en anderen zijn gaan deelnemen via ‘ik word vriend van Coming Home!’ of de ondernemersclub. Daarnaast zullen we proberen ook meer fondsen te gaan werven via organisaties die zich speciaal richten op het ondersteunen van christelijke goede doelen. Mogen we ook de komende tijd op uw steun blijven rekenen?

Joop Muis

Penningmeester Coming Home!