Word vrijwilliger

Vrijwilliger worden? Aan de slag voor de allerarmsten!
Ben jij geïnteresseerd in vrijwilligerswerk in TirguMures, Roemenië? Bij Stichting ComingHome! zijn er verschillende mogelijkheden om je talenten in te zetten. Op dit moment richt onze hulp zich opmaatschappelijk werk, scholing, begeleiding en licht medische werkzaamheden. Maar bovenal in het geven van de aandacht en liefde die ieder mens nodig heeft. De arm om de schouder en het goede gesprek. Wil jij je hier graag voor inzetten? Lees dan onderstaande informatie over de mogelijkheden en de procedure!

Profiel vrijwilliger

Het vrijwilligerswerk vraagt veel van je. Lees daarom dit profiel goed door om te kijken of je het ziet zitten! Vrijwilligerswerk is emotioneel en soms ook lichamelijk zwaar. Je maakt heftige en confronterende dingen mee. Het is daarom belangrijk dat je stevig in je schoenen staat en lichamelijk en geestelijk gezond bent. Daarnaast wordt er een flinke mate van zelfstandigheid, initiatief en flexibiliteit van de vrijwilligers verwacht. Het is belangrijk dat je erg gemotiveerd bent om dit werk uit te voeren. Verder is het van belang dat je goed kan samenwerken in teamverband en dat je je goed verstaanbaar kan maken in het Engels.

Om vrijwilliger te kunnen worden moet je minimaal 3 maanden aaneengesloten beschikbaar zijn. Langere perioden zijn ook zeker mogelijk. Wij maken daarbij onderscheid tussen ‘short-term vrijwilligers’ (3 tot6 maanden), zij draaien mee in onze bestaande programma’s en ‘long-term vrijwilligers’(vanaf 6 maanden), zijkrijgen de mogelijkheid initiatieven te ontplooien en mee te werken aan verdere uitbouw van onze werkzaamheden.

Het basisprofiel van een Coming Home! vrijwilliger is:

• Je hebt belangstelling voor het werken met mensen in het algemeen, maar specifiek veel affiniteit met kinderen;
  • Je leeftijd is 18 jaar of ouder;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal, kennis van het Roemeens en/of Hongaars is een pré, maar zeker geen noodzaak;
  • Je kunt goed samenwerken en je goed inleven in de problematiek, maar het ook loslaten.
  • Je kunt goed luisteren en slaagt erin goed inzicht te krijgen in de situatie
  • Je bent actief lid van een christelijke kerk zodat je tijdens je vrijwilligerswerk gesteund wordt door een biddende achterban.

Is je interesse gewekt en herken jij je in bovenstaand profiel? Neem dan contact met ons op via info@stichtingcominghome.nl. Een kennismakingsgesprek met een delegatie van het bestuur zal dan ingepland worden. Pas je niet helemaal in het profiel of is er een andere reden waarom je geen vrijwilliger kunt worden? Kijk dan of je in jouwomgeving een leuke actie kan doen om geld in te zamelen voor het werk van de stichting. Wij kunnen namelijk alle steungebruiken, of je nu weggaat of in Nederland blijft! Het is al mooi dat je erover nadenkt en wat wil doen!

Vrijwilligerswerk is op eigen verantwoordelijkheid. Wij zijn als stichting niet verantwoordelijk voor jouw reis, eventuele annuleringskosten, of andere omstandigheden. Daarom is het belangrijk dat je zelf een goede reisverzekering afsluit. Ook is het van belang om voorafgaand aan het vrijwilligerswerk te informeren over vereiste vaccinaties. Het bestuur staat natuurlijk vooraf, tijdens, maar ook achteraf klaar om jou te informeren en te ondersteunen.